Regulament și informații generale
Regulamentul conține prevederi pentru acordarea burselor pentru studenții înmatriculați la Universitatea Tehnică de Construcții București și reglementează modul de acordare a burselor pentru studenți înmatriculați la studii universitare de scurtă durată, licență și masterat. Prevederile regulamentului sunt stabilite de către senatul universitar, la propunerea consiliului de administrație, ca urmare a consultării cu reprezentanții studenților, inclusiv cu organizațiile studențești din universitate.
Ordinul Ministrului Educației privind Criteriilor generale de acordare a burselor și a altor forme de sprijin financiar de la bugetul de stat pentru studenții și cursanții din învățământul superior de stat,
învățământ cu frecvență, poate fi consultat aici.
Regulament burse – valabil din data de septembrie 2025
Cuantum burselor pentru semestrul I anul universitar 2025-2026:
- Bursa socială – 925 lei
- Bursa pentru români de pretutindeni – 925 lei
- Bursa de performanță 1a – 2500 lei
- Bursa de performanță 1b – 1750lei
- Bursa de performanță 1c – 1250 lei
- Bursa de performanță 2 – 2500 lei
- Bursa pentru studenții doctoranzi – 3700 lei
- Bursa Erasmus – 1750 lei
- Bursă pentru bursier al statului român – 925 lei
- Bursa specială 625 lei
NU UITAȚI să furnizați contul bancar completând acest chestionar: https://forms.office.com/e/QzyqjL9BUY pentru toate tipurile de burse, mai puțin bursele sociale. Dacă l-ați mai completat și nu v-ați schimbat contul, nu este necesar să îl recompletați.
Anexele în format editabil pot fi descărcate de aici.
Burse de performanță
Tipurile de burse de performanță
- Bursele de performanță 1 sunt de următoarele categorii:
- bursa de performanță 1a – pentru studenții cu media generală a anului anterior de studiu egală cu 10. Bursa se acordă pentru primul semestru și se poate menține și pentru semestrul al doilea doar dacă studentul obține media 10 și la finalul semestrului I al anului universitar în curs.
- bursa de performanță 1b – pentru studenții cu media generală mai mare decât 9,50, în limita a maximum 30% din numărul studenților eligibili de la același an de studiu, specializare și serie.
- bursa de performanță 1c – pentru studenții cu media generală cuprinsă mai mare sau egală cu 8,00 și mai mică sau egală cu 9,50, precum și pentru cei care, deși au media între 9,51 și 10, nu se încadrează în plafonul de 30% prevăzut la bursa de performanță 1b.
- Bursele de performanță 2 se pot acorda studenților care obțin rezultate la concursuri profesional-științifice pentru studenți
Burse speciale
Lista nominală a studenților care primesc bursă specială se aprobă de către consiliul de administrație al universității la propunerea prorectorului responsabil cu activitățile studențești.
Bursa specială se acordă anual, în sensul că studenții pentru care se aprobă acordarea bursei speciale primesc această bursă pentru două semestre consecutive, ulterior datei de aprobare a acordării bursei.
Tipuri de burse:
- pentru studenții anului I semestrul I la propunerea decanatelor pe baza rezultatelor de la concursul de admitere
- bursa specială pentru activitatea științifică
- bursa specială pentru activitatea extra-curriculară și de voluntariat
- bursa specială pentru performanță cultural-artistică sau sportivă deosebită
Bursele sociale
Bursele sociale au rolul de a asigura condiții minime de subzistență, de a facilita accesul și de a menține în sistemul de învățământ superior de stat studenții proveniți din medii socioeconomice defavorizate, din familii defavorizate și din centre de plasament, în vederea parcurgerii programelor de studii universitare la care sunt înscriși.
Beneficiarii burselor sociale pot fi:
- studenții orfani de unul sau ambii părinți, studenții care provin din familii monoparentale sau studenții proveniți din centre de plasament și care nu realizează venituri peste plafonul pentru acordarea bursei sociale;
- studenții bolnavi de tuberculoză, care se află în evidenta unităților medicale, pe perioada tratamentului tuberculostatic, diabet insulinonecesitant, boli maligne, sindroame de malabsorbție severe, boală cronică de rinichi în program de dializă, astm bronșic persistent moderat sau sever, epilepsie grand mal, cardiopatii congenitale, hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiu F3 sau F4), glaucom, miopie gravă, boli imunologice autoimune forme severe, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente, surditate bilaterală, fibroză chistică, cei infectați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA și cei cu deficiențe locomotorii severe, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie;
- studenții a căror familie nu a realizat în cele 12 luni înainte de începerea semestrului/anului universitar un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie.
Studenții pot beneficia suplimentar și de burse sociale ocazionale:
- bursa pentru ajutor social ocazional pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, care se poate acorda studenților orfani de unul sau ambii părinți, studenților care provin din familii monoparentale, studenților proveniți din centre de plasament sau studenților defavorizați din punct de vedere socioeconomic, a căror familie nu a realizat în cele 12 luni dinaintea depunerii cererii pentru acordarea acestui tip de bursă un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare de 50% din salariul minim net la nivel național. Această categorie de bursă se poate acorda aceluiași student de două ori în cursul unui an universitar;
- bursa pentru ajutor social ocazional de maternitate, care se acordă studentei sau studentului a cărui soție nu realizează deloc venituri sau venituri mai mari decât salariul de bază minim net la nivel național, constă într-o bursă pentru naștere și lăuzie și o bursă pentru procurarea îmbrăcăminții copilului nou-născut și care se acordă o singură dată în cursul anului universitar pentru fiecare copil născut;
- bursa pentru ajutor social ocazional în caz de deces se poate acorda pentru decesul unui membru al familiei studentului(ei). Prin membru de familie se înțelege soț, soție, copil. În cazul decesului studentului(ei) necăsătorit(e)/căsătorit(e) cu soție/soț care nu realizează venituri, bursa se acordă rudelor de gradul I/succesorului legal o singură dată în cursul anului universitar.
Procedura de verificare a dosarelor
- La începutul fiecărui an universitar se afișează calendarul pentru depunerea cererilor de burse sociale.
- Studenții au la dispoziție o perioadă de aproximativ 7 zile pentru completarea și transmiterea online a formularului aferent, utilizând contul instituțional pus la dispoziție de universitate (platforma Microsoft Forms sau altă platformă desemnată).
- În formular se vor încărca documentele necesare bursei sociale sau, după caz, documentele medicale justificative pentru acordarea bursei medicale.
- Serviciul Social verifică dosarele în termen de maximum 7 zile de la încheierea perioadei de depunere și afișează o listă parțială a solicitanților de bursă.
- Pentru dosarele care necesită clarificări, studenții vor primi notificări și vor avea la dispoziție maximum 3 zile pentru a răspunde.
- După expirarea termenului pentru clarificări în maxim 7 zile, se afișează lista finală a beneficiarilor ținând cont de fondul de burse disponibil conform prezentului regulament.
- Ulterior afișării listelor finale, studenții sunt obligați să depună fizic la Serviciul Social toate documentele scanate și încărcate online, în original și semnate olograf.
Calendar depunere a cererilor dosar de bursă socială:
formular de cerere online pentru bursa socială: https://forms.office.com/e/jsvjVetZPC
- 29 septembrie 2025 prima zi din noul an universitar
- 7 octombrie 2025 ora 23.59 termen limită depunere cerere online
16 octombrie 2025 ora 14.00 afișare liste parțiale a beneficiarilor de bursă socială
- 17* obtombrie 2025 ora 18.00 afișsare liste parțiale a beneficiarilor de bursă socială
Liste parțiale cu verificarea dosarelor de bursă poate fi accesată aici.
21 octombrie 2025 ora 23.59 termen limită depunere clarificări
- 22 octombrie 2025 ora 14.00 termen limită depunere clarificări
Pentru a încărca clarificările, DOAR studenții cărora li s-au solicitat acest clarificări o pot face la acest link: https://forms.office.com/e/9KsWf20vgp
Pentru răspunsurile la diferitele clarificări solicitate, verificați secțiunea de mai jos.
- 30 octombrie 2025 ora14.00 afișare liste finale a beneficiarilor de bursă socială
Listele de verificare a dosarelor de burse sociale după verificarea clarificărilor solicitate poate fi accesată aici.
Listele pentru bursele medicale, verficate suplimentar la medicul specialist pot fi consultate aici.
- 4 noiembrie 2025 depunere dosare în fomat fizic la Serviciul Social conform regulamentului de burse (dosarele de bursă se completează cu toate documentele atașate în formulare, inclusiv cele din clarificări, respectând regulamentul, adică să conțină toate anexele) Dosarele se depun până maxim pe data de 5 noiembrie ora 12.00.
*data s-a modificat din cauza platformei PatrimVen – ANAF care nu funcționează în parametri, ceea ce a îngreunat verificarea cererilor de burse sociale.
Se iau în calcul veniturile nete cu caracter permanent obținute în ultimele 12 luni anterioare (septembrie 2024 – august 2025) depunerii cererii. Salariul minim net pe economie este de 2574 lei. Media veniturilor pe membru de familie pe cele 12 luni trebuie să fie cel mult egală cu salariul minim. În funcție de această valoare se acordă bursele sociale, iar pentru cele de ajutor ocazional este de 50% din valoarea menționată, respectiv 1287 lei.
📌 FAQ – Clarificări privind dosarele de bursă socială (octombrie 2025)
Universitatea Tehnică de Construcții București
În urma verificării dosarelor de bursă socială depuse online, a fost publicată lista studenților împărțită în mai multe categorii:
- ✅ Studenți ale căror dosare sunt complete și conforme;
- ❌ Studenți ale căror dosare depășesc plafonul maxim de venit pe membru de familie;
- ⚠️ Studenți ale căror dosare necesită clarificări sau completări.
👉 Doar studenții din categoria ⚠️ trebuie să completeze formularul online de clarificări.
Studenții aflați în situația ✅ sau ❌ nu trebuie să completeze acest formular.
Formularul poate fi completat o singură dată și doar de către studentul în cauză.
1. 📎 Cum transmit clarificările și documentele lipsă?
Clarificările se transmit exclusiv prin formularul online pus la dispoziție pe site-ul universității.
Formularul conține:
- o rubrică de text unde trebuie explicată clarificarea solicitată;
- un câmp de încărcare documente (format PDF, dimensiune maximă 10 MB).
❗ Nu trimite clarificările prin e-mail sau alte canale — nu vor fi luate în considerare.
2. 🧍👩👦 Ce este adeverința de elev/student pentru frați sau surori și de ce este importantă?
Pentru frații sau surorile studentului:
- dacă sunt elevi sau studenți, trebuie prezentată o adeverință de elev/student pentru a-i include în numărul total al membrilor familiei;
- dacă nu mai sunt elevi/studenți și au împlinit 18 ani, nu mai pot fi considerați întreținuți, iar venitul pe membru de familie se recalculează fără a-i include.
👉 Această adeverință este obligatorie pentru stabilirea corectă a numărului de persoane din familie și, implicit, a venitului mediu.
3. 📝 Ce trebuie să fac dacă am declarat venit zero sau părinții sunt plecați în străinătate?
În aceste situații trebuie solicitată o anchetă socială de la primăria localității de domiciliu.
Documentul trebuie să reflecte situația reală a familiei și să fie încărcat în formularul de clarificări.
4. 📄 Ce se întâmplă dacă lipsesc documente din dosar?
Dacă în lista publicată apare mențiunea „documente lipsă”, trebuie să încarci toate documentele solicitate (adeverințe, declarații, copii acte etc.) prin formular.
Dosarele incomplete nu pot fi evaluate fără completarea documentației.
5. 🧾 Cum dovedesc pensia alimentară?
Dacă beneficiezi de pensie alimentară, trebuie să încarci dovada oficială a sumei primite (ex. hotărâre judecătorească, extras bancar, adeverință).
Aceasta este necesară pentru recalcularea corectă a venitului pe membru de familie.
6. 🧒 Ce fac dacă beneficiez de pensie de urmaș?
Trebuie să încarci dovada actualizată a pensiei de urmaș (document emis de instituția competentă), pentru a fi luată în calcul la stabilirea venitului familiei.
7. 💰 Am declarat venituri suplimentare care nu apar în verificările ANAF – ce fac?
Dacă ai declarat venituri care nu au putut fi verificate prin bazele de date, trebuie să încarci documentele justificative (ex. contract, adeverință de venit, extrase) care să confirme acele venituri.
8. 🩺 Ce documente sunt obligatorii pentru bursa medicală?
Pentru bursele medicale, dosarul trebuie să conțină formularul A5, completat și semnat de medicul specialist.
Dacă acest document lipsește, trebuie obținut și încărcat în formularul de clarificări.
9. 👪 Ce trebuie să prezint în cazul părinților divorțați?
Trebuie să încarci:
- Hotărârea de divorț;
- Dovada pensiei alimentare sau o declarație privind contribuția părintelui care nu are custodia.
Aceste documente sunt necesare pentru a calcula corect veniturile familiei.
10. 🧮 Ce înseamnă refacerea calculului venitului pe membru de familie?
Dacă s-au identificat neconcordanțe în numărul de persoane sau în veniturile declarate, trebuie să clarifici și să transmiți datele corecte, cu documente justificative (adeverințe, certificate, acte de identitate etc.).
11. 👤 Am declarat un număr diferit de persoane în familie în secțiuni diferite. Ce trebuie să fac?
Trebuie să transmiți numărul real și corect de persoane din familie și să atașezi documentele corespunzătoare (adeverințe, certificate de naștere, CI etc.) pentru recalcularea venitului.
⚠️ Informații importante:
- Formularul de clarificări este destinat exclusiv studenților ale căror dosare necesită clarificări sau completări.
- Studenții ale căror dosare sunt complete și conforme sau care au fost respinși din cauza depășirii plafonului nu trebuie să completeze formularul.
- Studenții care nu au depus inițial dosar de bursă socială nu pot folosi formularul de clarificări pentru a depune documente ulterior.
- Se acceptă doar documente PDF cu o dimensiune maximă de 10 MB. Documentele trebuie să fie lizibile, complete și să corespundă clarificării solicitate.
Secțiune de întrebări și răspunsuri
Dacă părinții sunt divorțați dar sunt în continuare trecuți pe același domiciliu mai este nevoie de copie dupa hotărârea judecătorească?
R: Da, sunt familii diferite.
Trebuie să completez informațiile despre venituri pentru bursa socială medicală?
R: Da, dacă studentul se încadrează și pentru bursa de ajutor social ocazional. Dacă nu se încadrează pentru bursa de ajutor social ocazional se completează Anexele 5 si 6 și se atașează copia actului de identitate și formularul A5 de medic, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul.
Vânzarea unui imobil se ia în calcul ca venit?
R: Se trece ca venit deoarece este impozabil și apare la ANAF.
Un părinte lucrează în armată și are veniturile secretizate, trebuie să aduc documente suplimentare?
R: deoarece veniturile nu apar la ANAF se anexează adeverința de venit de la Unitatea Militară de care aparține.
Ce documente justificative trebuie să adaug la dosar conform anexei 5?
R: Se anexează documente justificative, doar dacă studentul se încadrează în categoriile menționate mai sus, care trebuie să justifice suplimentare veniturile sau lipsa acestora.
Dacă frații sunt minori, trebuie luate în considerare veniturile și semnată declarația?
R: Se trece media alocației pentru cele 12 luni și se atașează copie dupa certificat de naștere sau carte de identitate, iar daca au obținut și salarii sau alte venituri impozabile se trec și acestea. Minorii nu completează declarația de la Anexa 7!
Dacă unul sau ambii părinții are/au pensie, trebuie declarate veniturile?
R: Da, trebuie declarate.
Dacă sunt student amânat pot depune cerere pentru bursa socială?
R: Nu, doar studenții promovați în an curent
Trebuie luate în calcul veniturile sub formă de bonuri de masă sau vouchere de vacanță?
R: Da.
Dacă părinții mei au venituri diferite de cele din adeverința de la ANAF ce pot face?
Trebuie atașate adeverințele de salariu ale părinților pentru cele 12 luni sau dacă sunt diferențe majore verificați direct la ANAF.