R1: Expertii echipei de implementare a proiectului au dezvoltat un material didactic sub forma unui suport de curs specific domeniului antreprenorial. Materialul are in componenta circa 10 capitole care contribuie la instruirea studentilor in vederea obtinerii de competente in domeniul antreprenorial. Materialul dezvoltat urmareste pregatirea cursantilor in vederea redactarii in intregime a unui plan de afaceri. Procent realizare – 100%.
R2: Urmare a mai multor sedinte de informare, membrii echipei de implementare au selectat circa 140 de studenti care au fost informati cu privire la rezultatele aduse in cadrul proiectului si au fost indrumati sa participe la cursurile de formare antreprenoriala, identificand in acest fel minimul necesar de 90 de studenti, membri ai grupului tinta al proiectului, care sa participe ulterior la aceste cursuri. Procent realizare – 100%.
R3: Pe data de 09.11.2024 au fost incheiate sesiunile de instruire din cadrul proiectului, sesiuni la care au participat 92 de studenti selectati dintre studentii informati anterior. Studnetii au participat la cursurile de antreprenoriat derulate în cadrul proiectului, in vederea dezvoltării competențelor antreprenoriale. Au fost organizate trei serii diferite de formare, studentii avand posibilitatea de a selecta seria la care au putut participa in functie de programul lor orar de la facultate. Cursurile au fost derulate in sistem hibrid (fizic si online). Procent realizare – 100%.
R4: In perioada 11 – 22 noiembrie 2024, in cadrul proiectului sunt organizate ședințele de mentorat și/sau consiliere pentru studentii participanti la curs. Pana la momentul realizarii acestei raportari au participat la aceste sedinte circa 20 de studenti, activitatea fiind inca in derulare. Previzionam ca pana la finalul perioadei mentionate o sa participe la aceste sedinte ,inimum 27 de studenți în vederea realizării unui plan de afaceri. Procent realizare – 100%.
R5: In perioada 11 – 24 noiembrie 2024, studentii participanti in cadrul proiectului au realizat cate un plan de afaceri cu care s-au inscris in cadrul competitiei de planuri de afaceri programat pe data de 25 noiembrie 2024. Pe data de 26 noiembrie au fost evaluate planurile depuse si au fost selectate primele 12 dintre acestea, in ordinea performantelor. In acest fel s-a oferit studenților oportunitatea pentru prezentarea și promovarea ideilor de afaceri inovatoare, dar și premierea celor mai performante și viabile planuri. Procent realizare – 100%.
R6: In cadrul proiectului a fost dezvoltata o metodologie de concurs de planuri de afaceri, document utilizat de echipa de implementare a proiectului în vederea selectarii celor mai performante și viabile planuri de afacere. Acest document a fost pus la dispozitia tuturor studentilor ce au participat la cursul de competente antreprenoriale in vederea identificarii tuturor criteriilor pe baza carora vor fi selectate planurile de afaceri premiate. Procent realizare – 100%.
R7: In perioada 25-26 noiembrie 2024 a fost organizata competitia si premierea celor mai bune 12 planuri de afaceri dezvoltate in cadrul proiectului. Procent realizare – 100%.
R8: Cu ocazia organizarii la UTCB a evenimentului anual ConstructFest 2024, in cadrul proiectului a fost organizata o masă rotundă, pe tema „De un student/absolvent de facultate la antreprenor de succes”. La aceasta masa rotunda au participat atat studnetii de la UTCB, dar si absolventi ai universitatii care la acest moment sunt antreprenori, scopul evenimentului fiind motivarea studentilor de a urma sfaturile antreprenorilor in vederea dezvoltarii unei cariere in aceasta directie. Procent realizare – 100%.
R9: In perioada de implementare a proiectului a fost amenajat spațiu pentru comunitatea de afaceri a studenților și absolvenților din Universitatea Tehnică de Construcții București. Spatiul amenajat se afla in Facultatea de Hidrotehnica, la etajul 2, sala II-6. Procent realizare – 100%.
R10: In perioada de implementare a proiectului au fost încheiate doua acorduri de parteneriat cu operatori din mediul economic specific domeniului de studii al UTCB. Scopul incheierii acestor acorduri este acela de consiliere in viitor a studentilor UTCB in vederea deprinderii de competente antreprenoriale, inca din timpul studiilor. Procent realizare – 100%.
Scopul proiectului a fost imbunătățirea competențelor antreprenoriale ale studenților și absolvenților UTCB şi face parte din planul strategic al universității, motiv pentru care s-a propus prezentul proiect în continuarea celor finalizate anterior. Parteneriatele cu autorităţi și asociatii profesionale din domeniul ingineriei mecanice si civile impun în piața muncii absolvenți înalt calificați, cu competente antreprenoriale.
Propunere
R1. Organizarea a două cursuri de 5 module cu tematică in domeniul antreprenoriatului și managementului pentru a minimum 50 de studenți, masteranzi, doctoranzi și absolvenți UTCB, cu firme specializate în domeniu. Cursurile sunt axate pe dezvoltarea competențelor privind: crearea modelului de afaceri, planul de afaceri (definirea conceptelor, conținutul, planificare, bugetul, echipa), administrarea afacerii și modalități de accesare a fondurilor publice.
Rezultate: Au fost organizate 2 cursuri cu cate 5 module cu tematică de antreprenoriat pentru un număr de peste 50 de studenți și absolvenți ai Universității Tehnice de Construcții București (UTCB), în sistem on-line pe platforme digitale. Cursurile au fost axate pe dezvoltarea competențelor privind: crearea modelului de afaceri, planul de afaceri și administrarea afacerii și modalități de accesare a fondurilor publice). Cursurile sunt in desfașurare.
Gradul de atingere a rezultatului 100%.
R.2. Prezentarea aspectelor legislative specifice si a competentelor necesare a fi dobandite de personalul tehnic de specialitate pentru a crea societati comerciale a caror obiect de activitate sa fie in domeniul „prestari servicii” pentru inginerie mecanică / inginerie civila in general, respectiv al instalatiilor cu grad de risc in exploatare (instalatii sub presiune IP si instalatii de ridicat IR).
Rezultate: A fost selectat formatorul autorizat ISCIR şi a fost identificat grupul ţintă de 30 de participanţi. Au fost parcursi paşii conform legislatiei aplcabilă ISCIR în vederea deschiderii cursului, urmata de desfaşurarea acestuia. Absolventii au primit adeverinta necesara inscrierii la examenul cu autoritatea ISCRI pentru obtinerea calitatii/autorizatiei de Operator RSVTI conform Legii 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, republicata, respectiv a Legii Nr. 49/2019 din 14 martie 2019 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil şi pentru modificarea altor acte normative. Gradul de atingere a rezultatului 100%.
R.3. Planificarea la data de 08.12.2023, prin Societatea Antreprenorială Studențească, a unui eveniment de prezentare a tuturor rezultatelor proiectului la care au participat studenti, cadre didactice si reprezentanti ai mediului economic/institutii publice.
S-au elaborat materiale informative care să dezvolte cultura antreprenorială în rândul studenților și absolvenților UTCB:
Rezultate:
S-a creat conținut și s-a făcut design-ul materialelor ce s-a distribuit studenților din toate facultățile.
Gradul de atingere a rezultului 100%
R1. (corelat cu A1): Organizare a 2 cursuri cu tematică de antreprenoriat, cunoștințe fiscale și management în lunile de implementare ale proiectului și dezvoltarea competențelor de antreprenoriat și management.
S-au organizat două cursuri a câte 3 module cu tematica de antreprenoriat pentru un număr de 88 studenți, masteranzi, doctoranzi și absolvenți ai Universității Tehnice de Construcții București (UTCB). Selectarea grupului țintă se va realiza de către UTCB.
Calendarul celor două cursuri a fost stabilit după primirea comenzii împreună cu autoritatea contractantă și ținut seama de restricțiile legale impuse, de structura anului universitar, de orarul studenților și de disponibilitatea acestora de a participa. Stabilirea calendarului a fost o activitate provocatoare având în vedere că programul de formare urma să se finalizeze până la data de 29.11.2022. Astfel, programul de formare s-a desfășurat în perioada 05 octombrie – 29 noiembrie 2022. Participanții au dorit să urmeze un curs complet, astfel nu au fost cazuri de parcurgere parțială a modulelor.
R2.(corelat cu A2) Continuarea elaborarării unei reviste și a unui fluturaș pentru promovarea offline și îmbunătățirea paginii SAS-UTCB pentru promovarea online a activităților din proiectul CLAR 4.0, care să ajute la dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul studenților și absolvenților UTCB te toată durata proiectului.
Rezultate: S-a creat conținut și s-a făcut design-ul materialelor ce s-a distribuit studenților din toate facultățile. Gradul de atingere a obiectivelor 100%