Rezultate FDI 2024 – INSTRUMENTE SUPORT PENTRU CREȘTEREA CALITĂȚII REZULTATELOR ȘTIINȚIFICE ȘI PROMOVAREA DEONTOLOGIEI ȘI ETICII ACADEMICE LA NIVELUL IOSUD – UTCB – INSTRUCT7
Obiectivele proiectului
Proiectul INSTRUCT7 continuă inițiativele anterioare INSTRUCT1-6 pentru:
- Creșterea calității producției științifice a doctoranzilor, postdoctoranzilor și viitorilor conducători de doctorat.
- Consolidarea cunoștințelor privind etica academică și integritatea științifică în cadrul UTCB.
- Creșterea vizibilității Școlii Doctorale și a programelor de masterat internaționale.
- Corelarea temelor de cercetare cu nevoile societale și promovarea metodelor moderne de predare.
Activități desfășurate și gradul de realizare
A1. Creșterea calității producției științifice
- A1.1 Organizarea unui seminar de pregătire privind redactarea și publicarea unui articol științific (realizat 100%)
- A1.2 Organizarea unui atelier practic despre schimbul de informații în Open Science (realizat 100%)
- A1.3 Construirea unui portofoliu de cercetare pentru Open Science (realizat 100%)
- A1.4 Organizarea unei competiții interne pentru finanțarea publicării unor articole Open Access în jurnale Q1/Q2 (realizat 100%)
- A1.5 Organizarea Conferinței Școlii Doctorale UTCB (DSC2024) și publicarea volumului aferent (realizat, în curs de indexare)
A2. Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe privind etica academică
- A2.1 Acțiuni de informare despre Planul de Egalitate de Gen și Codul de Conduită privind Integritatea (realizat 100%)
- A2.2 Organizarea conferinței internaționale „Provocări etice actuale în cercetare și în învățământul superior” (realizat 100%)
- A2.3 Seminar despre etica diseminării rezultatelor în reviste științifice (realizat 100%)
- A2.4 Seminarii interactive cu experți în etică academică (realizat 100%)
- A2.5 Evaluarea impactului măsurilor adoptate privind etica academică prin chestionare și discuții (realizat 100%)
- A2.6 Amenajarea unui spațiu dedicat Biroului pentru Etică și Integritate Academică (realizat 100%)
A3. Creșterea vizibilității Școlii Doctorale UTCB
- A3.1 Promovarea internațională a Școlii Doctorale și Masteratului de Cercetare (realizat 100%)
- A3.2 Participarea la Construct Fest și alte evenimente naționale/internaționale de promovare (realizat 100%)
A4. Corelarea temelor de cercetare cu nevoile societale
- A4.1 Cursuri pentru pregătirea cadrelor didactice privind dezvoltarea competențelor de predare și comunicare (realizat 100%)
- A4.2 Cursuri despre practici colaborative interdisciplinare prin Open Science (realizat 100%)
- A4.3 Organizarea unui Hackathon pentru masteranzi și doctoranzi pentru rezolvarea unor provocări societale (realizat 100%)
Rezultate și indicatori
- R1 – Organizarea a două seminarii despre redactarea științifică și Open Science
- R2 – Publicarea a cel puțin 2 articole Open Access în jurnale Q1/Q2
- R3 – Organizarea Conferinței Școlii Doctorale UTCB și publicarea volumului aferent
- R4 – Organizarea conferinței „Provocări etice actuale în cercetare” și publicarea lucrărilor
- R5 – Implementarea unui seminar despre etica diseminării rezultatelor științifice
- R6 – Evaluarea impactului măsurilor privind etica academică
- R7 – Modernizarea și amenajarea Biroului pentru Etică și Integritate Academică
- R8 – Crearea și distribuirea de materiale promoționale pentru promovarea internațională
- R9 – Participarea la Construct Fest și alte expoziții/târguri academice
- R10 – Organizarea de cursuri pentru dezvoltarea abilităților de predare și comunicare
- R11 – Organizarea unui Hackathon pentru masteranzi și doctoranzi
Rezultate FDI 2023 -INSTRUCT6
Rezultate FDI 2022 – INSTRUMENTE SUPORT PENTRU CRESTEREA CALITATII REZULTATELOR STIINTIFICE SI PROMOVAREA DEONTOLOGIEI SI ETICII ACADEMICE LA NIVELUL IOSUD – UTCB – INSTRUCT5
Gradul de realizare al rezultatelor asumate:
- R1 – A1.1 şi A1.2 – 1 Seminar + 1 atelier de redactare – realizat 100%
- R2 – A1.3 – minim 4 lucrări Open Acces în jurnale Q1, Q2 – realizat 100%
- R3 – A1.4 + A5.4 Conferinţa DSC şi volumul de lucrări aferent (oct. 2022) (O1, O3) + 1 workshop CBL – realizat 100%
- R4 – A2.1 şi A2.2 – Operaționalizarea modului editorial MCEE + 3 Special Issues cu autori doctoranzi
- R5 – A 2.3 – Materiale suport în modulul e-learning al IOSUD – realizat 100%
- R6 – A2.4 – Operaționalizarea modulului de competiții interne + organizarea GID 2022 – realizat 100%
- R7 – A3.1 + A3.2 +A3.3 – 1 Seminar Detectarea plagiatului + 1 Cursuri – Sporirea conștientizării pericolului discriminării și favoritismului – realizat 100%
- R8 – A3.1 – Brosuri de informare – un mediu de lucru transparent şi incluziv + traducerea codului de Etică şi Integritate Academică + 1 Atelier de prezentare – realizat 100%
- R9 – A3.1+A3.5+A3.6 – 1 Seminar de pregătire – Resurse documentare si bibiliometrice +1 seminar de pregătire Etica diseminării în jurnale ştiinţifice – realizat 100%
- R10 – A4.1 – Site în EN, FR, RO, alte materiale de promovare, flyere – realizat 100%
- R11 – A5.1 şi A5.2 Cursuri de pregătire CBL + Suport de curs „Metode practice pentru Învățare bazată pe provocări – CBL” – realizat 100%
- R12 – A5.3 – Organizarea Digital Inovation Hub GIS, Geoportale – realizat 100%