Competiția internă
Condiții generale de participare
- Programul se adresează cadrelor didactice și cercetătorilor activi (inclusiv studenți, masteranzi sau doctoranzi) pe toată durata proiectului, în cadrul UTCB;
- Fiecare proiect este condus de un Director de proiect, care are responsabilitatea principală pentru administrarea și realizarea proiectului;
- Echipa de proiect se constituie fără a pune restricții privind numărul, vârsta și gradul didactic. Singura condiție este de a fi cadru didactic, cercetător, personal tehnic sau student doctorand sau masterand în UTCB.
- Echipa proiectului va cuprinde cel puțin 3 (trei) membri titulari UTCB (care apar în lista raportării IC.2 – 2021) și cel puțin un student doctorand sau masterand.
- Un membru al comunității academice UTCB poate să facă parte dintr-o singură echipă (ca director de proiect sau ca membru).
Durata
Durata unui proiect este de 5 luni. Conform calendarului, perioada de implementare a proiectelor admise la finanțare este 20.06.2022-20.11.2022. Proiectul se va finaliza obligatoriu cu un raport tehnic și financiar (Anexa 8).
Buget
Bugetul alocat competiției interne de proiecte reprezintă minim 50% din fondurile primite de UTCB, conform prevederilor Ordinului Ministerului Educației nr. 3.126/11.02.2022, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 179/23.02.2022. Bugetul maxim alocat unui proiect este în valoare maximă de 60.000 lei.
Cheltuieli eligibile
Conform Ordinului Ministerului Educației nr. 3.126/11.02.2022, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 179/23.02.2022 și pe baza autonomiei universitare, categoriile de cheltuieli eligibile pentru competiția internă 2022 din sumele alocate pentru cercetarea științifică universitară sunt:
A. cheltuieli de personal (CP), cu respectarea prevederilor finanțării de bază a instituțiilor de învățământ superior de stat din România:
- salarii pentru personalul implicat,
- contribuția de asigurări sociale,
- alte contribuții legale,
- deplasări interne și internaționale;
B. cheltuieli materiale (CM):
- obiecte de inventar (cu valoare maximă de 2499 lei cu TVA inclus pe fiecare produs/echipament achiziționat);
- cheltuieli privind taxe de publicare a articolelor științifice,
- cheltuieli pentru participarea la manifestări științifice,
- cheltuieli de întreținere,
- cheltuieli pentru materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional, reparații,
- cărți și publicații,
- perfecționarea personalului,
- protecția muncii, alte cheltuieli materiale conform legii.
Nu sunt eligibile cheltuielile privind achiziționarea produselor încadrate ca mijloace fixe. Intră în această categorie produse software, licențe etc.
După aprobarea și contractarea proiectelor declarate câștigătoare, achiziția de produse și servicii similare (din aceiași categorie) se va face centralizat la nivelul tuturor proiectelor din competiția internă CDI.
Lista finală cu produsele și serviciile ce urmează a fi achiziţonate va fi aprobată ulterior câștigării proiectelor, în funcție de termenele de implementare a proiectului și constrângerile legislative în domeniul achizițiilor publice.
Egalitatea de șanse
Egalitatea de șanse, precum și egalitatea de gen, va fi asigurată pentru toți participanții la competiție internă privind acordarea finanțării cercetării științifice universitare unor proiecte de cercetare.
Propunerea de proiect
Depunerea propunerilor de proiecte se face într-o singură etapă, conform calendarului competiției, pe adresa de e-mail finantare.CDI@utcb.ro. Redactarea propunerii de proiect se face în limba română.
Propunerea va cuprinde Cererea de finanțare (Anexa 1) și datele privind echipa proiectului (Anexa 2).
Cererea de finanțare
Secțiunea A:
- Titlul și acronimul proiectului
- Cuvintele cheie;
- Rezumatul proiectului
- Bugetul total solicitat
Secțiunea B:
B1. Relevanța științifică (maxim 2 pagini). Se va motiva alegerea temei proiectului prin încadrarea problemei abordate în contextul științific actual. Vor fi evidențiate: importanța tematicii din punct de vedere științific, tehnologic, socio-economic sau cultural; elementele de dificultate ale problemei; analiza stadiului actual al cunoașterii corelat cu tematica proiectului.
B2. Obiective și activități (maxim 2 pagini). Vor fi prezentate: obiectivele concrete ale proiectului și activitățile acestuia; elementele de noutate și originalitate pe care implementarea proiectului le-ar aduce domeniului, raportat la stadiul actual al cunoașterii.
B3. Rezultate și Impact (maxim 2 pagini). Se vor evidenția rezultatele preconizate, aspectele legate de impactul estimat al proiectului în contextul domeniului științific; eventualele direcții aplicative ce vor fi explorate în cadrul proiectului; interdisciplinaritatea.
B4. Resurse și buget (maxim 2 pagini). Cheltuielile prevăzute în buget vor fi detaliate ținând cont de scopul, obiectivele și activitățile proiectului. În acest sens, cheltuielile trebuie justificate și corelate cu obiectivele, activitățile și rezultatele asumate ale proiectului.
Echipa proiectului
- Numele și prenumele Directorului de proiect și titlul didactic și/sau științific
- Facultatea, Departamentul, Centrul de cercetare sau Laboratorul din care face parte Directorul de proiect
- Datele de contact ale Directorului de proiect (adresa e-mail)
- Date privind echipa proiectului (conform tabelului)
Tabelul va cuprinde toată echipa proiectului, inclusiv studenții doctoranzi, masteranzi sau personalul tehnic. Pentru calculul punctajului echipei se vor considera doar persoanele titulare UTCB, care apar în lista raportării IC.2 2021 (fără doctoranzi, masteranzi, studenți sau personalul tehnic).
Procesul de evaluare
A. Evaluarea științifică
- Evaluarea propunerilor de proiecte se realizează într-o singură etapă.
- Propunerile de proiecte se evaluează în mod independent de minim trei evaluatori, din care cel puţin unul din domeniul proiectului și cel puţin unul din Consiliul Cercetării Știinţifice UTCB.
- Fiecare evaluator își va declara în scris imparțialitatea și confidențialitatea.
B. Instrucțiuni privind evaluarea
Criterii (minim 20 puncte, maxim 100)
- Relevanța științifică
- Obiective și activități
- Rezultate și Impact
- Resurse și buget
Pentru fiecare criteriu se vor acorda puncte astfel:
- 5 puncte – propunerea nu răspunde criteriului sau i se adresează într-o manieră vagă
- 10 puncte – propunerea răspunde nesatisfăcător criteriului
- 15 puncte – propunerea răspunde satisfăcător criteriului, dar unele aspecte sunt incomplet adresate
- 20 puncte – propunere bună
- 25 puncte – propunerea se adresează excelent criteriului
Pentru punctajul acordat fiecărui criteriu evaluatorul trebuie să formuleze un comentariu succint. Media aritmetică între punctajele date de cei 3 evaluatori reprezintă punctajul final al proiectului.
C. Publicarea rezultatelor evaluării
Lista cu propunerile de proiecte și punctajele finale obținute de fiecare dintre acestea se afișează pe această pagină Lista cu propunerile de proiecte și punctajele finale obținute de fiecare dintre acestea se afișează pe pagina web: www.utcb.ro, conform calendarului. Listele vor fi ordonate descrescător după valoarea punctajului.
D. Contestații
Se pot depune contestații de către directorii de proiect în termenul precizat în calandarul competiției. Contestațiile pot avea ca obiect exclusiv viciile de procedură pe care aplicantul le consideră neconforme cu precizările din pachetul de informații. Contestațiile nu pot avea ca obiect comentariile la punctajele asociate criteriilor de evaluare.
Contestațiile se pot transmite prin e-mail la adresa finantare.CDI@utcb.ro.
Publicarea rezultatelor finale se face după rezolvarea tuturor contestațiilor.
E. Calendarul competiției
- Dată începere competitie 5.05.2022
- Termen limită de primire a propunerilor de proiecte 29.05.2022
- Publicarea listei cu propunerile de proiecte depuse 30.05.2022
- Perioada de evaluare a propunerilor de proiecte 30.05.2022 – 13.06.2022
- Publicarea rezultatelor evaluării 14.06.2022 – Rezultate preliminare
- Termen final de primire a contestațiilor 16.06.2022
- Publicarea rezultatelor finale și a listei cu proiectele selectate pentru finanțare 17.06.2022
- Perioada de implementare a proiectelor admise la finanțare 20.06.2022 – 20.11.2022
Metodologia finantare proiecte cercetare UTCB 2022