D1 – creşterea echităţii sociale
Șanse egale pentru accesul la învățământul superior din anse egale pentru accesul la învățământul superior din Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti
Rezultate proiect FDI 2022
R1: Au fost semnate 16 acorduri de parteneriat cu licee din judetele Prahova (8), Giurgiu (3) si Dambovita (5). Toate liceele selectate sunt din zona rurala. Au fost derulate atat activitati fizice de promovare a ofertei educationale a UTCB pentru elevii din liceele amintite, dar si online. In cadrul acestor actiuni, elevii au fost incurajati sa isi continue studiile dupa finalizarea liceului. Au fost purtate discutii si cu reprezentantii corpului profesoral in vederea organizarii de astfel de evenimente si in viitor, in baza acordurilor de parteneriat semnate. Procent realizare: 100%
R2: Cu ocazia evenimentului ConstructFest, organizat anual de UTCB, au fost efectuate vizite de catre elevii de liceu la sediul UTCB (5 vizite organizate cu elevi din 5 licee). Pe perioada de desfasurare a vizitelor, elevii au avut ocazia sa viziteze laboratoarele didactice si de cercetare ale UTCB, in acelasi timp fiindu-le oferita ocazia de a interactiona cu personalul didactic si studentii universitatii. Procent realizare: 100%
R3: Au fost publicate articole (in special in in perioada de desfasurare a sesiunilor de admitere la universitate) in presa scrisa (un comunicat de presa preluat de Business Press, Ziarul Financiar, Pro Tv, The Biz, Agenda Constructiilor, Aleph News, Romania Tv), au fost difuzate articole de presa la TV (2 – Ziarul Financiar Live si Aleph News), a fost organizata o conferinta de presa in cadrul evenimentului ConstructFest la care au participat reprezentanti din mediul economic, dar si reprezentanti ai autoritatilor din domeniul universitatii (conferinta difuzata online), au fost postate peste 25 anunturi pe Facebook. A fost postat un spot pe trei panouri publicitare din intersectiile intens circulate ale Capitalei. Procent realizare: 100%
R4: In perioada de desfasurare a proiectului au fost derulate activitati de promovare a UTCB in mediul online prin intermediul retelor de socializare (facebook – peste 25 de postari care au atras aproximativ 11800 de vizalizari). Pentru un impact consistent in randul publicului tinta, materialele postate au necesitat implicarea unor influenceri recunoscuti din tara (JimmyHex etc.). Suplimentar, a fost derulata si o campanie de media buying pe Google Ads si Facebook Ads care au totalizat aproximativ 3.500.000 de impresii livrate cu un reach total de circa 965.00. Toate aceste actiuni au fost derulate in vederea promovarii ofertei educationale a UTCB si atragerii a cator mai multi candidati catre domeniile de studii ale universitatii. Procent realizare: 100%
R5: In perioada de desfasurare a proiectului au fost derulate pentru elevi activități gratuite de pregătire în vederea promovării examenului de bacalaureat. Astfel au fost organizate sedinte de pregatire pentru probele de la matematica si biologie la care au participat peste 50 de elevi de liceu. Procent realizare: 100%
R6: A fost organizata o competitive scolara in randul elevilor de liceu. Competia a fost organizata de expertii proiectului fiind promovata in mediul online. La finalul competiei au fost selectati si premiati 3 elevi care au castigat premiile 1, 2 si 3 constand in produse promotionale (tableta, HDD, boxa portabila personalizate cu sigla UTCB si insemnele proiectului). Toti elevi care s-au inscris la competitie au primit prin curier materiale promotionale realizate in cadrul proiectului (stick-uri, pixuri, agende etc.). Procent realizare: 100%
R7: In cadrul evenimentului anual „Saptamana Studentului la Constructii” a fost organizat un discurs motivational la care au participat atat studentii din UTCB, dar si mai multi reprezentanti din randul mediului economic in scopul determinarii participantilor sa participe la activități de voluntariat, practică, internship. Suplimentar, in cadrul acestui eveniment anual, pentru atingerea acestui rezultat in cadrul proiectului, cu ajutorul unui membru al echipei proiectului (dna. conf. Cornelia Grofu) dar si a unui invitat strain (Frank Basinschi) am organizat un eveniment sub forma unui workshop cu scopul de motivare a studentilor de a continua activitatea didactica. Tot pentru atingerea acestui rezultat si pentru diminuarea ratei de abandon a studiilor, au fost organizata cu studentii universitatii o vizita de studiu pe santier, unde reprezentanti din piata muncii au motivat studentii sa isi continue studiile, iar expertii proiectului i-au consiliat in acest sens. Procent realizare:100%
R8: Au fost organizate doua competiții studențești la care au fost invitati sa participe studenti de la nivelul tuturor facultăților din UTCB. Primul eveniment a fost organizat sub forma unei Sesiuni Studentesti de Comunicari Stiintifice la care au fost acordate premii in valoare de 3000 de lei de un partener din mediul economic. Al doilea eveniment a fost organizat sub forma unui concurs de robotica impreuna cu firma KUKA, in luna decembrie. Procent realizare: 100%