Studiază
Educația reprezintă esența existenței tradiționale a unei universități. În urmă cu zece ani a fost lansată implementarea procesului Bologna în România, care, printre altele, a însemnat introducerea celor trei cicluri de studii: licență, masterat și doctorat. În acest moment este stringentă necesitatea recorelării programelor de studii și a fișelor disciplinelor pentru cele trei cicluri de studii. De asemenea, trebuie asigurată corelarea programelor de studii ale UTCB cu cele din Uniunea Europeană. În plus, UTCB trebuie să-și adapteze programele de studiu în baza nevoilor actuale ale societății și cerințelor industriei de construcții. Rolul UTCB în furnizarea de servicii de educație pe tot parcursul vieții trebuie consolidat. Având în vedere aceste realități și provocări, UTCB își propune pentru perioada 2016-2020 următoarele obiective și direcții strategice:
- promovarea profesionistă și susținută a ofertei educaționale a UTCB prin folosirea mediului virtual cu impact major asupra candidaților, punând accent pe oportunitățile de angajare, pe exemple de realizări și împliniri remarcabile ale absolvenților și pe potențialul social și cultural al Bucureștiului;
- folosirea potențialului portalului „Study in Romania” pentru atragerea de studenți;
- reducerea ratei de abandon al studiilor universitare în primii ani de facultate;
- adaptarea programelor de studiu astfel încât în primii doi ani de studii de licență să se asigurare un nivel cât mai apropriat de pregătire al tuturor studenților în acord cu competențele specifice programului, reducând diferențele provenite din gradul neuniform de pregătire din învățământul preuniversitar;
- auditul planurilor de învățământ și a fișelor de disciplină și modificarea acestora pentru recorelarea programelor de studii și a fișelor disciplinelor pentru cele trei cicluri de studii (eliminarea suprapunerilor între cicluri), corelarea programelor de studii ale UTCB cu cele ale universităților din UE, aplicarea cât mai fidelă a standardelor ARACIS; se va avea în vedere și (i) armonizarea ofertei educaționale interne cu cea din spațiul european al învățământului superior, (ii) analizarea competențelor specifice pentru fiecare program de studiu și armonizarea acestora cu cele europene și cu Cadrul Național al Calificărilor și (iii) creșterea ponderii activităților aplicative în programele de studii de master;
- aplicarea planului strategic de implementare a procesului de internaționalizare a studiilor de licență/masterat/doctorat;
- stimularea efectuării stagiilor în cadrul mobilităților din programul ERASMUS+ și extinderea sistemului de dublă diplomă cu universități de prestigiu;
- instituirea unor premii anuale pentru excelența în educație;
- revitalizarea unor specializări/discipline pentru care există cerere mare de competențe inginerești;
- creșterea numărului de conducători de doctorat abilitați;
- diversificarea ofertei de studii post-universitare și de masterat (și acreditarea acestora) în funcție de necesitățile industriei și, eventual, în parteneriat cu aceasta;
- urmărirea permanentă a procesului de reacreditare a programelor de studii;
- instituirea unui sistem de internship-uri pentru studenți la companii agreate din domeniul construcțiilor;
- elaborarea unor lucrări de licență și de disertație în parteneriat cu industria sau în co-tutelă cu cadre didactice de la universități având specializări complementare;
- creșterea responsabilităților departamentelor/facultăților/universității în analiza dosarelor pentru ocuparea prin concurs a posturilor de conferențiar și profesor și pentru prelungirea de activitate;
- creșterea ofertei de materiale educaționale disponibile on-line și în biblioteca UTCB.