Lansarea Proiectului ERASMUS+ “Sports Handicap Inclusive Experience”
În perioada 5-6 Mai, a avut loc prima întâlnire fizică a reprezentanților universităților partenere în proiectul “Sports Handicap Inclusive Experience”, în Zadar, Croația. Scopul acestui proiect este de a crește gradul de conștientizare a obstacolelor pe care le au de depășit persoanele cu provocări fizice, utilizând sportul și activitățile fizice ca instrumente de acceptare a diferențelor în cadrul comunităților de studenți.
Proiectul “Sports Handicap Inclusive Experience” este inițiat și coordonat de către Universitatea La Rochelle din Franța, iar printre universitățile partenere se numără: Universitatea Tehnică de Construcții București, Universitatea Zadar din Croația, Universitatea Klaipeda din Lituania, Universitatea de Agricultură din Atena și Universitatea Frederick din Cipru. Delegația UTCB a fost reprezentată de către Ramona Diac, responsabilul de proiect la nivel de UTCB, și Mihaela Iftode, reprezentantul UTCB din cadrul Comisiei pentru Dizabilități din EU-CONEXUS.
În cadrul primei întâlniri fizice din Zadar au fost reluate și discutate obiectivele și activitățile propuse în cadrul proiectului, evidențiindu-se obiectivul general de a crește numărul de mobilități pentru studenții cu dizabilități asigurându-le suportul necesar pentru deplasări precum și de a crea un document cu proceduri comune privind organizarea acestor activități. Proiectul prevede, de asemenea, o dimensiune sportivă, care permite studenților să descopere și apoi să practice în mod regulat un sport, ideea centrală fiind aceea de a nu separa studenții în funcție de abilitățile lor fizice ci de a promova activități sportive comune.
În ceea ce privește personalul serviciilor de sprijin al studenților cu dizabilități și al activităților sportive, atunci când acestea există, ideea este de a permite schimburi de practici, cu scopul de a putea oferi acestor studenți condiții relevante și „liniștitoare” de primire și sprijin în toate universitățile partenere. Instituțiile cu experiență, expertiză și personal special instruit în aceste domenii vor putea explica altora cum funcționează și vor beneficia, de asemenea, de audierea modului în care personalul din instituțiile mai puțin bine dotate reușește să sprijine studenții cu dizabilități (soluții practice care sunt cu siguranță bogate în lecții).
La nivelul comunității UTCB, sperăm ca acest proiect să deschidă discuții referitoare la inițerea unei strategii privind acordarea de suport și infrastructură necesară persoanelor cu dizabilități, totodată să eliminăm preconcepțiile referitoare la cuvântul ”dizabilitate” și să creștem valori sănătoase tuturor studenților noștri.