Stare de alertă
Extras din HOTĂRÂREA nr. 24 din 14.05.2020 privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel național și a măsurilor de prevenire și control a infecțiilor, în contextul situației epidemiologice generate de virusul SARS‐CoV‐2 și din Recomandările DSP
Notă de informare
În contextul evoluțiilor înregistrate începând cu ianuarie 2020 în legătură cu infecția cu noul coronavirus SARS COV 19, pentru a putea continua activitatea profesională în cadrul instituției noastre sunteți obligați să respectați regulile de mai jos. Vă rugăm să rețineți că regulile prezentate sunt elaborate pe baza recomandărilor și reglementărilor publicate de către Direcțiile de Sănătate Publică, sau alte autorități publice. Datele dumneavoastră personale sau speciale sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 679/2016 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu respectarea strictă a principiilor legate de drepturile fundamentale. Scopul prelucrării este respectarea unor obligații legale, dar și interesul legitim al instituției noastre, în vederea păstrării unei stări corespunzătoare de sănătate publică. Datele sunt prelucrate și păstrate pe perioada stării de alertă, definită ca atare de autoritățile competente.
Conform Regulamentului UE 679/2018, beneficiați de următoarele drepturi: acces la datele cu caracter personal prelucrate, rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal, restricționarea prelucrării, retragerea consimțământului, opoziție cu privire la prelucrarea datelor, obiect împotriva unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automatizată, inclusiv crearea de profiluri, portabilitatea datelor si dreptul de a depune o plângere in fata Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sau dreptul de a va adresa
instanțelor de judecata competente. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteți adresa cu o cerere scrisă, datată, semnată și înregistrată la Registratura Universității Tehnice de Construcții Bucureștii.
Măsuri care privesc angajații
Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile:
- portul obligatoriu al măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.
- izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
- izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.
- spălatul pe mâini ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.
Măsuri care privesc angajatorul
Angajatorii vor asigura:
- Decalarea programului de lucru, pentru entitățile cu un număr mai mare de 50 de salariați, astfel încât începerea, respectiv terminarea programului de lucru să se realizeze la intervale de minimum 1 oră, pe parcursul a minimum 3 ore, în tranșe de minim 20% din personal;
- Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
- Controlul temperaturii angajaților, zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajații cu temperatura peste 37,3 0 C vor fi trimiși acasă cu indicație de consultare a medicului de familie;
- Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;
- Pentru birourile orientate față-față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluții pe bază de alcool;
- Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;
- Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;
- Aerisirea periodică a încăperilor;
- În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului, se va efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.
Activități de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor
- Accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare persoană și o distanță minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate;
- Să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,3 0C;
- Să asigure dezinfectarea suprafețelor expuse și evitarea aglomerării de persoane.